Yargıç, Fox News Ana Şirketinin Dominion Hakaret Davası ile Karşı Karşıya Kalması Gerektiğini Söyledi

  • Bir yargıç, Dominion’un Fox News’in ana şirketine karşı açtığı hakaret davasının devam edebileceğini söyledi.
  • Dominion, Rupert ve Lachlan Murdoch’un Fox News’in seçim yalanlarını öne sürerek fayda sağlayacağına inandıklarını savundu.
  • Delaware Yargıcı Eric M. Davis, olgusal keşfe geçmek için davasını yeterince tartıştığını söyledi.

Salı günü bir Delaware yargıcı, Fox News’in ana şirketinin Dominion Voting Systems’dan bir hakaret davasıyla karşı karşıya kalması gerektiğini ve seçim şirketinin Rupert ve Lachlan Murdoch’un kasıtlı olarak seçim yalanlarını ileri sürdüğü yönündeki iddialarının davayı ilerletmek için yeterli olduğuna karar verdi.

Delaware Yüksek Mahkemesi Yargıcı Eric M. Davis Aralık ayında karar verdi: Dominion’un 1,6 milyar dolarlık davası Fox News aleyhine devam edebilir. Yeni karar, başkanı Rupert Murdoch ve oğlu CEO Lachlan Murdoch tarafından yönetilen Fox Corporation’ın davayı reddetmek için ayrı bir hareketi reddetti.

Davis’e göre, Dominion yeterince tartıştı Ana şirketin, Dominion’un 2020 başkanlık seçimlerini o zamanki Başkan Donald Trump’a karşı ve şimdiki Başkan Joe Biden’ın lehine çevirdiğini iddia eden yalanları ileri sürmekten de sorumlu olabileceğini söyledi.

Davis, Dominion’un dosyalamalarına atıfta bulunarak, “Rupert ve Lachlan Murdoch’ın, eski Başkan Trump’ın anlatısını Fox News aracılığıyla kişisel olarak inanmasalar da yaymak için bir ‘iş hesabı’ yaptıkları iddia ediliyor” dedi. “Dolayısıyla, Fox Corporation’ın çalışanları ve memurlarının, Dominion hakkındaki açıklamaları yayınlamaktan ‘doğrudan sorumluluğa’ sahip oldukları iddia ediliyor.”

Aynı zamanda Davis, Dominion’un davasının seçimdeki rolüyle ilgili yalanları sürdürmedeki rolü konusunda aşırı spekülatif olduğunu söyleyerek fox.com’u yöneten kuruluş Fox Broadcasting’i davada sanık olarak kaldırdı.

Yasal başvurularda Dominion, Fox News’in “Arizona’yı Biden için çağırmadan önce Rupert ve Lachlan Murdoch’tan doğrudan onay istediğini ve aldığını” söyleyen basında çıkan haberlere atıfta bulundu – bu, Trump’ın zafer şansını büyük ölçüde daraltan bir seçim gecesi zaferi. Takip eden günlerde, Fox News izleyicileri dramatik bir şekilde düşerken, daha fazla sağcı medya kuruluşu, Newsmax ve One America News, Biden’in zaferinin gerçekliğini inkar ederek popülerlik kazandı.

“Dominion, Fox Corporation yöneticilerinin, Fox News’in eski Başkan Trump’ın seçim sahtekarlığı anlatısını desteklemesi halinde fayda sağlayacağına inandığını ve aksi takdirde zarar göreceğini iddia etti; bu nedenle, Fox Corporations’ın yöneticileri,[ed]”Fox News” Fox izleyicisini eve geri çekmek ve canlı yayındaki kişileri Dominion hakkında yanlış iddiaları sürdürmeye “teşvik etmek” için; ve Fox Corporation, Fox News’da iddia edilen talimatlara uyanları “ödüllendirdi” ve uymayanları “cezalandırdı”, “Davis, Dominion’un argümanlarını özetleyerek yazdı.

Davis ayrıca Murdoch ailesinin kontrolü altındaki diğer iki medya kuruluşu olan The Wall Street Journal ve New York Post’un “Başkan Trump’ın iddialarını kınadığını ve onu yenilgiyi kabul etmeye çağırdığını” ve bunun “Rupert ve Lachlan Murdoch’un da bildiği makul bir çıkarımı desteklediğini” kaydetti. Dominion seçimi manipüle etmemiş ya da en azından pervasızca gerçeği göz ardı etmemişti.” Davis, Dominion’un Rupert ve Lachlan Murdoch’un “gerçek kötülük” ile hareket ettiğini ve Dominion’un karalama davasında olgusal keşiflere tabi olması gerektiğini yeterince tartıştığını yazdı.

Karar, Temsilciler Meclisi’nin, Trump yanlısı bir isyancı çetesinin Kongre’nin 2020 seçim sonuçlarını onaylamasını engellemeye çalıştığı 6 Ocak ayaklanmasıyla ilgili oturumlar düzenlemeye devam etmesiyle geldi.

Salı günüGeorgia’daki seçim işçileri, sonuçların tahrif edilmesinde rol oynadıklarına inanan Trump destekçileri tarafından terörize edildiklerine dair ifade verdi ve Arizona Eyalet Meclisi’nin Cumhuriyetçi sözcüsü Trump’ın avukatı Rudy Giuliani’nin seçim manipülasyonu için hiçbir kanıt olmadığını bildiğini söyledi.

Salı günü mahkeme kararı, Fox News’in 2020 seçim yalanları üzerindeki yasal savaşlarının risklerini artırıyor. Dominion’un davası Nisan 2023’te yargılanacak. Şirket ayrıca, seçim komplo teorilerine tuzağa düşmüş rakip bir seçim teknolojisi şirketi olan Smartmatic’ten 2,7 milyar dolarlık bir davayla karşı karşıya. hangi New York’ta ilerliyor.

Fox News, aleyhindeki davaların “Birinci Değişikliğe Saldırı” anlamına geldiğini savundu. Fox Corporation’ın bir temsilcisi, Insider’ın yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Hakimiyet ve Smartmatic diğer medya kurum ve kuruluşlarına da dava açmış Newsmax, One America News, Giuliani, Sidney Powell ve MyPillow CEO’su Mike Lindell dahil olmak üzere seçim komplo teorileri hakkında.