Dr. Fauci, Pfizer’in Paxlovid tedavisinden sonra COVID hakkında konuşuyor

Dört aşılı Dr. Anthony Fauci, Pfizer’in antiviral ilacı Paxlovid ile tedavi edildikten sonra “çok daha kötü” bir COVID sıçraması yaşadığını söyledi.

Beyaz Saray’ın 81 yaşındaki baş tıbbi danışmanı, Salı günü Dış Politika Küresel Sağlık Forumu’nda uzaktan konuşurken sağlık mücadelelerini açıkladı.

Ülkenin önde gelen bulaşıcı hastalık uzmanı 15 Haziran’da COVID-19 testi pozitif çıktı ve o sırada Ulusal Sağlık Enstitüleri tarafından yayınlanan bir açıklamaya göre, başlangıçta hafif semptomlar yaşıyordu.

Durumu daha da kötüye gittiğinde, beş günlük bir Paxlovid kursuna başladı. acil kullanım yetkisi Hastaneye yatışları ve ölümleri önlemek amacıyla yüksek riskli COVID hastalarını tedavi etmek için Aralık 2021’de Gıda ve İlaç idaresi tarafından.

Paxlovid, yüksek riskli COVID hastalarını tedavi etmek için Aralık 2021’de FDA’dan acil kullanım izni alan Pfizer’in antiviral ilacıdır.
REUTERS

Fauci Salı günü yaptığı açıklamada, koronavirüs ile ilk maçından iyileştikten sonra üç gün boyunca negatif test ettiğini, ancak dördüncü günde tekrar pozitif test ettiğini söyledi. San Francisco Chronicle’ı bildirdi.

Fauci, “Ve ertesi gün ya da öylesine, gerçekten çok kötü hissetmeye başladım, ilk virajdan çok daha kötü,” dedi Fauci. “Bu yüzden Paxlovid’e geri döndüm ve şu anda beş günlük bir kursun dördüncü günündeyim.”

Bilim adamı, kendisini daha iyi hissettiğini ancak “tamamen semptomsuz olmadığını” da sözlerine ekledi.

Nisan ayında Biden yönetimi, Paxlovid’in kullanılabilirliğini artırdığını ve “ulusumuzun ecza dolabındaki en etkili tedavilerden biri” olarak lanse ettiğini duyurdu.

Bir ay sonra, ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri Paxlovid tedavisinden sonra bir COVID-19 reboundu hakkında bir uyarı yayınladı.

81 yaşındaki bulaşıcı hastalık uzmanı, beş günlük bir Paxlovid kursunu tamamladığını ve ardından COVID için tekrar pozitif test ettiğini ve çok daha kötü hissettiğini söyledi.
Dr. Fauci, beş günlük bir Paxlovid kursunu tamamladığını ve ardından COVID için tekrar pozitif test ettiğini ve çok daha kötü hissettiğini söyledi.
REUTERS

Ajans, bir Paxlovid kürü reçete edilen bazı hastaların, ilk iyileşmeden iki ila sekiz gün sonra COVID semptomlarının tekrar ettiğini veya hastalık için pozitif test ettiğini söyledi.

CDC, “bazı kişilerde kısa süreli semptomların geri dönmesinin, Paxlovid tedavisinden ve aşılama durumundan bağımsız olarak (COVID-19) enfeksiyonunun doğal seyrinin bir parçası olabileceğini” öne sürdü.

Açıklamada, geri tepme vakalarıyla ilişkili ciddi bir hastalık raporu bulunmadığı da belirtildi.

Yeni bir araştırmaya göre California Üniversitesi San Diego Tıp Fakültesi tarafından, Paxlovid tedavisinden sonra COVID-19’un yeniden tepmesi büyük olasılıkla ilaca yetersiz maruziyetten kaynaklandı çünkü tüm viral replikasyonu durdurmak için enfekte hücrelere yeterli miktarda ulaşmadı.

Çalışmanın yazarları, bunun bazı hastalarda Paxlovid’in daha hızlı metabolize edilmesinden veya ilacın daha uzun bir tedavi süresi boyunca verilmesi gerektiğinden kaynaklanabileceğini öne sürdüler.

.